Hogyan adjunk el egy modern lakást?
Egy lakás tervezett eladása sokszor akár évekig is elhúzódik, annak ellenére, hogy mondjuk a lakáspiac éppen pörög. A jó hirdetés viszont nagyban hozzájárul a sikeres eladáshoz, de vannak még további praktikák is, amelyekkel növelhetjük az adásvétel esélyét.
Az első és legfontosabb lépés, hogy megtaláljuk azt a hirdetési csatornát, ami ideálisnak bizonyulhat. Az emberek napjainkban elsősorban online lehetőségekben gondolkodnak, ami jellemzően árban is kifizetődő, de azzal számoljunk, hogy a megbízhatóbb felületek többet is elkérhetnek, viszont itt részletesebb, fényképes megjelenésre is van mód. Ezen kívül a hirdetési oldalak arra is jók, hogy tájékozódjunk más eladásra kínált ingatlanokról, összevethetjük a paramétereket és meríthetünk ötleteket is.
A hirdetés feladása előtt minden adatot okvetlen ellenőrizzünk le, például a telefonszámunkat és ügyeljünk a helyesírásra. Az aktiválást követően győződjünk meg róla, hogy a hirdetés tényleg fut-e, de a rendszeres nyomon követéséről se feledkezzünk meg.
Lényeges szerepe van a jó fotóknak, ugyanis a potenciális vevő először a képeket tekinti meg. Igyekezzünk éles képeket készíteni, amit ma már egy okostelefonnal is véghez lehet vinni. Minden helyiséget fotózzunk be, akár több szemszögből is megmutathatunk egy szobát és mellékeljük az alaprajzot. Az eladás sikeressége azon is múlhat, hogy a fotózás ideje alatt mennyire van tisztaság, illetve rend (pl.: egy koszos LED-es fürdőszobai tükör nagyon kiábránditó képet nyújt). Nyilván nem szükséges olyan magas minőségű képeket csinálni, mint egy profi portré fotózás során, de törekedjünk a lehető legjobbra.